Hauries d´instal.lar el plug-in del flash... Descarregar plug-in de Flash

Notícies

notícies

Salut

Disminuir Aumentar

La dieta mediterrània podria protegir contra el càncer d’estómac

La dieta mediterrània podria tenir un important efecte protector davant el càncer gàstric. En concret, les persones amb més adherència a aquest tipus d’alimentació tenen un 33% menys de possibilitats de desenvolupar aquest tipus de tumors. Així ho conclou un estudi elaborat per la xarxa EPIC, estudi prospectiu format per cohorts de població provinents de 23 centres de 10 països europeus. Hi ha participat un grup de científics de l’Institut Català d’Oncologia (ICO) i de l’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL). El treball s’ha publicat a 'American Journal of Clinical Nutrition'.

Redacció | 28 de gener de 2010

La recerca, dirigida per Genevieve Buckland y Carlos A. González, és la primera que mostra l’important efecte benefactor de la dieta mediterrània en el seu conjunt per prevenir aquest tumor, que representa la segona causa de mort per càncer arreu del món, amb més d’un milió de morts cada any. És, a més, un tumor de mal pronòstic, ja que se sol diagnosticar en estadis avançats i no disposa d’un tractament eficaç.

L’estudi ha inclòs 485.044 persones d’entre 35 i 70 anys, de 10 països europeus. Durant nou anys se’ls van recollir dades sobre la dieta i els estils de vida. Totes les persones van rebre una puntuació del 0 al 18 segons la seva adherència a la dieta mediterrània: elevat consum de fruita, verdures, cereals, llegums, fruits secs, peix i oli d’oliva, moderat consum d’alcohol i baix consum de làctics i carn.

Després del seguiment, 449 persones van desenvolupar càncer gàstric. Segons l’estudi, els individus amb una millor puntuació, és a dir, amb major adherència a la dieta mediterrània, tenien un 33% menys de possibilitats de desenvolupar aquest tipus de tumors. El treball també conclou que cada punt de més, la qual cosa implica uns canvis mínims en la dieta, confereix un 5% més de protecció.

Els resultats de l’estudi corroboren de nou els beneficis de la dieta mediterrània, ja recomanada especialment per prevenir malalties cardiovasculars.
Tòpics de l'article

Comentaris

       
0 comentaris
 
Global Global Global Global
RSS