Hauries d´instal.lar el plug-in del flash... Descarregar plug-in de Flash

Al dia

Recerca

Disminuir Aumentar

Els efectes de la cafeïna i la glucosa en el rendiment cognitiu de les persones

La revista ‘Human Psychopharmacology: Clinical and Experimental’ ha publicat un article sobre els efectes de la cafeïna i la glucosa, per separat i combinades, en el rendiment cognitiu de les persones. Els autors de l’estudi són Ana Adan, professora del Departament de Psiquiatria i Psicobiologia Clínica i membre de l’Institut de Recerca en Cervell, Cognició i Conducta (IR3C) de la UB, i Josep Maria Serra Grabulosa, professor del Departament de Psiquiatria i Psicobiologia Clínica de la UB i membre de l’Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS).

4 de juny de 2010

La recerca ha posat de manifest millores en l’atenció i en les tasques de memòria declarativa, i cap canvi significatiu en l’estat subjectiu dels participants. S’ha arribat a la conclusió que la combinació de cafeïna i glucosa té efectes beneficiosos en l’atenció (tasques de temps de reacció seqüencial) i en l’aprenentatge i la consolidació de la memòria verbal, els quals no s’han pogut observar quan les substàncies s’han subministrat individualment.

Fins ara, alguns estudis havien posat de manifest els efectes de la cafeïna sobre el comportament i la cognició humana. Se sabia, doncs, que la cafeïna té efectes beneficiosos en les tasques d’atenció sostinguda i en el temps de reacció. També s’havia demostrat que la cafeïna redueix la fatiga i incrementa l’estat d’alerta, entre d’altres, i altres estudis feien palès que els efectes positius de la cafeïna en dosis baixes no són els mateixos que en dosis moderades i altes, com tampoc en situacions amb un dèficit d’activació. A més, la sensibilitat als efectes motivadors i excitants de la cafeïna està relacionada amb l’hàbit d’ingesta habitual, és a dir que els grans consumidors de cafeïna són més propensos a percebre’n els efectes beneficiosos.

Amb l’estudi actual s’han avaluat els possibles efectes de consumir dosis baixes de cafeïna i dosis elevades de glucosa, característiques de les begudes refrescants amb cafeïna i que fins ara no s’havien abordat.

En total, han participat en l’estudi 72 persones (homes i dones entre 18 i 25 anys), a les quals s’ha subministrat, a primera hora del matí i en dejú, alguna de les begudes següents: aigua (150 ml), aigua amb 75 mg de cafeïna, aigua amb 75 g de glucosa, i aigua amb 75 mg de cafeïna i 75 g de glucosa. D’aquesta manera, s’han avaluat els efectes sobre paràmetres com ara l’atenció, l’habilitat manual, les funcions visuals, espacials i frontals, la memòria (immediata, a llarg termini i de treball) i l’estat subjectiu.

Més informació





Comentaris

       
0 comentaris
 
Global Global Global Global
RSS